۱. اشتباه اول: فاصله نامناسب کارگر از ویبراتور که باعث ویبره شدن به صورت مایل میشود:

در بیشتر مواقع اگر دقت کنید کارگران در نقطه ای می ایستند و سر ویبراتور را مثلا ۱ متر جلوتر از خودشان در کانکریت وارد میکنند که این کار باعث میشود تا ویبراتور به صورت مایل در کانکریت قرار بگیرد. مایل قرار گرفتن ویبراتور باعث میشود تا حبابهای هوا به خوبی از کانکریت خارج نشوند.

۲. اشتباه دوم: حرکت دادن اشتباه ویبراتور داخل کانکریت:

معمولا مشاهده میشود که کارگران به سرعت ویبراتور را داخل کانکریت قرارمیدهند و به سرعت از آن خارج میکنند روش صحیح این است که ویبراتور سریعا به داخل کانکریت وارد شود ولی به تدریج و همراه با حرکت بالا و پایین رفت و برگشتی از کانکریت خارج شود. وارد کردن سریع ویبراتور باعث میشود تا کانکریت به طرف بالا حرکت کرده و هوای کانکریت از ان خارج شود. خروج تدریجی و با حرکت رفت و برگشتی ویبراتور نیز باعث میشود اولا حبابهای هوا که به سطح بالا تر میایند به تدریج از سطح خارج شوند و ثانیا شیره کانکریت فرصت داشته باشد تا جای حبابهای هوا را پر کند. چون اگر به سرعت از کانکریت خارج کنیم هوا خارج میشود و سنگدانه ها فرصت کافی ندارند تا جابجا شوند و شیره کانکریت در بین انها قرارگیرد.


۳. اشتباه سوم: نگه داشتن بیش از حد ویبراتور داخل کانکریت:

یکی دیگر از اشتباهات نگه داشتن بیش از حد ویبراتور داخل کانکریت میباشددوستان توجه داشته باشید که نگه داشتن بیش از حد ویبراتور داخل کانکریت باعث میشود تا شیره کانکریت بروی سطح کانکریت بیاید و قسمتهای زیرین کانکریت کرمو شود و مقاومت کانکریت کاهش یابد. در زمان ویبره وقتی مشاهده کردید شیره کانکریت شروع به بالا امدن کرده است باید ویبراتور را از ان محل خارج و در نقطه بعدی بگذارید.
 
ویبراتور بین ۵ تا ۱۵ ثانیه در هر نقطه قرارداده شود
۴. اشتباه چهارم : فاصله زیاد بین نقاط فرود ویبراتور:

معمولا کارگران حوصله کافی برای ویبره مناسب کانکریت به خرج نمی دهند. و فواصل مناسب فرود اوردن ویبراتور را رعایت نمیکنند. حرکت ویبراتور در داخل کانکریت باید به نحوی باشد که محدوده متراکم شده در هر نقطه با نقطه ی بعدی هم پوشانی داشته و فضاهای متراکم نشده به حداقل ممکن برسند.

۵. اشتباه پنجم: جابجا کردن و رو به جلو کردن کانکریت توسط ویبراتور:

بعضا دیده شده است که کارگران برای جابجا کردن،رو به جلو کردن و هدایت کانکریت از ویبراتور استفاده میکنند. این کار باعث جداشدگی اجزای کانکریت میشود